وداع بقلم الشاعر محـــمد العـــراقي




وداع
أنا اللي قلبي اكتوى
من قلب كله خداع
و أنتِ اللي قلبك شبع
و أنا اللي قلبي جاع
و أنا قلبي ليكي اشترى
و أنتِ اللي قلبك باع
أسعدت بحناني قلبك
و مليتي قلبي أوجاع
و تعبت من سوء فعالك
و من قلبك الطماع
اللي بأسبابه فرحي
يا قاسية ولى و ضاع
واليوم عقدت الجلسة
و الحكم بالإجماع
حضرها كل الأحبة
و قالولي أمرك شاع
تؤمر نجاوبك عمنا
أمرك يا سيدنا مطاع
لازم تفارق اللي باعك
و تقول يا حب وداع
من كلمات الشاعر
محـــمد العـــراقي
في 17 / 8 / 2016 م

تنبيه : المرجوا عدم نسخ الموضوع بدون ذكر مصدره المرفق بالرابط المباشر للموضوع الأصلي وإسم المجلة وشكرا
Facebook
Google
Twitter
0
مجلة

0 التعليقات:

المتابعون

اخر التعليقات

اصدقاء المجلة على الفيس بوك